Wednesday, July 18, 2007

یک روزنامه نگار و یک شهروند دیگر کرد به اعدام محکوم شدند






عدنان حسن پور روزنامه نگار و فعال فرهنگی و هیوا بوتیمار یک شهروند دیگر کرد از سوی دادگاه انقلاب اسلامی سنندج به اعدام محکوم شدند.

منابع نزدیک از خانواده این دو شهروند کرد اعلام کردند که نامبردگان که بیش از شش ماه در بازداشت بسر برده اند سه روز پیش از زندان مریوان به سنندج منتقل و بدون حضور وکلایشان از سوی دادگاه انقلاب اسلامی سنندج به اعدام محکوم شده اند.

حکم نامبردگان به اتهام بی پایه و اساس اقدام علیه امنیت ملی و تبلیغ علیه نظام جمهوری اسلامی ایران بدون حضو وکلایشان و اطلاع خانواده اشان در سنندج صادر شده است.

عدنان حسنپور روزنامه نگار و عضو هیات تحریریه هفته نامه توقیف شده کردی – فارسی آسو چاپ سنندج شش ماه پیش از سوی نیروهای اطلاعات در منزل خود دستگیر شد.

روزنامه آسو در پی اوضاع نا آرام شهرهای کردستان در تابستان دو سال پیش به اتهام اینکه اعتراضات مدنی و مردمی را انعکاس داده است از سوی دادگاه کردستان توقیف شد.

نیروهای اطلاعات به همراه دستگیری این روزنامه نگار کرد تعداد زیادی از کتاب و دست نوشته های وی و همچنین کامپیوتر شخصی وی را با خود بردند.

گفتنی است به این روزنامه نگار کرد چه در دوران بازداشت وی در سلولهای اطلاعات و چه در دوران زندانی در زندان عمومی شهر مریوان قبل از دادگاهی اجازه آزادی به قید ضمانت یا وثیقه داده نشده است.

No comments: