Tuesday, July 24, 2007

اعتصاب متحدانه شهر مریوان در اعتراض به صدور حکم اعدام برای عدنان حسن‌پور و هیوا بوتیمار و بازداشت شبانه 3 نویسنده و مترجم دیگر در مریوان


اطلاعیه شماره3 دبیرخانه کومه‌له‌

بنا به گزارشی از شهر مریوان دیروز این شهر در اعتراض به صدور حکم اعدام برای عدنان حسن‌پور روزنامه نگار و هیوا بوتیمار فعال مدنی با اعتصاب کامل و تعطیلی بازار و مغازه‌ها روبرو شد. از حوالی بعدازظهر این اعتصاب بسیار گسترده‌تر شد و بنابه گزارشات تمامی شهر را در برگرفته است. عدنان حسن پور و هیوار بوتیمار از فعالین فرهنگی و مدنی شهر مریوان هستند که اواخر سال گذشته دستگیر و تحت شکنجه‌های وحشیانه قرار گرفته‌اند و روز 23 تیرماه گذشته به طرز ناگهانی توسط دادگاه انقلاب سنندج صدور حکم اعدام برای آنان ابلاغ گردید.

از مریوان همچنین خبر می‌رسد که یکشنبه­شب دیرهنگام نیروهای اطلاعات رژیم به منازل 3 تن از نویسندگان و شعرا و مترجمین کردستان یورش برده و ضمن بازدید کامل منازل و بازداشت آنان وسایل شخصی از جمله کامپیوتر و دست نوشته­های آنان را همراه با خود برده‌اند. بهزاد کردستانی شاعر و نویسنده، هیوا نادری شاعر و نویسنده از اعضای انجمن ادبی مریوان و دانیال ایمانی نویسنده و مترجم و عضو کانون فرهنگی "رونان" 3 فعال فرهنگی هستند که در این یورش شبانه و ناگهانی ربوده شده و اکنون زندانی هستند.

مسئولین رژیم که پس از صدور حکم اعدام برای عدنان حسن‌پور و هیوا بوتیمار با واکنش متحدانه مردم و فعالین مدنی و فرهنگی و نهادها و مراجع مدافع حقوق‌بشر و زندانیان سیاسی و احزاب و شخصیت‌ها و نمایندگان پارلمان‌ها روبرو شده‌اند، به فشار و بازداشت‌های دیگری پرداخته‌اند تا مانع از گسترش این اعتراضات شوند.

کومه‌له‌ - سازمان انقلابی زحمتکشان کردستان ایران

دوم مرداد 1386 24 ژوئیه 2007




Web: www.komala.org
E-mail:komala1348@yahool.com
E-mail:komala1348@hotmail.com
Mobile: 009647702207123


No comments: