Tuesday, February 07, 2006

هشدار رئيس‌جمهور عراق درباره تحركات گروه‌هاي تجزيه‌طلب بر ضد ايران

ده روز پيش، عبدالله مهتدي در مصاحبه با راديو همبستگي، خواستار دخالت نظامي به ايران شده است. گروه‌هاي نامبرده در زمان قدرت صدام و هم‌زمان با جنگ رژيم بعثي او عليه ايران، در سايه اين ديكتاتور بزرگ منطقه، فعاليت‌هايي را عليه مردم مناطق كردنشين و رزمندگان ايراني انجام مي‌دادند و با تضعيف و سقوط صدام، به تدريج از صحنه خارج شده‌اند


«جلال طالباني»، رئيس‌جمهور عراق، به گروه‌هاي كردي اپوزيسيون ايران درباره هرگونه اقدام عليه منافع جمهوري اسلامي ايران هشدار داد.

به گزارش خبرنگار «بازتاب»، دو گروه حزب منحله دمكرات و كومله جناح مهتدي در چند روز گذشته جلسه مشتركي را در خصوص ارسال گزارش پرونده هسته‌اي ايران به شوراي امنيت و چگونگي فعاليت گروه‌هاي ضدانقلاب كردي در رابطه با ايران ترتيب داده و در تلاشند در موقعيت كنوني، فعاليت‌ها و تحركات خود را تشديد كرده و در صورت فشارهاي احتمالي آمريكا عليه ايران،‌ دست به عمليات‌هاي خرابكارانه و جنگ رواني زده، منطقه را ناامن كنند.

با اين حال، اين تحركات با واكنش منفي و هشدار جلال طالباني، رئيس‌جمهور كرد كشور عراق، روبه‌رو شده است.
اين در حالي است كه گروه‌هاي نامبرده در زمان قدرت صدام و هم‌زمان با جنگ رژيم بعثي او عليه ايران، در سايه اين ديكتاتور بزرگ منطقه، فعاليت‌هايي را عليه مردم مناطق كردنشين و رزمندگان ايراني انجام مي‌دادند و با تضعيف و سقوط صدام، به تدريج از صحنه خارج شده‌اند.

اين گزارش مي‌افزايد: ده روز پيش، عبدالله مهتدي در مصاحبه با راديو همبستگي، خواستار دخالت نظامي به ايران شده و دو روز پيش نيز دفتر سياسي حزب منحله دمكرات كردستان در اطلاعيه‌اي، خطاب به گروهك‌هاي ضد انقلاب آورده است: بهترين زمان براي سرنگوني نظام جمهوري اسلامي ايران، مبارزه همگاني در اين مقطع است كه بايد از اين فرصت طلايي، استفاده لازم را برد.

در همين حال، جلال طالباني، رئيس‌جمهور عراق، طي پيامي از گروه‌هاي ضد انقلاب كردي خواسته است كه عجولانه تصميم‌گيري نكنند، چون هنوز هيچ اقدامي انجام نشده كه بتواند نظام جمهوري اسلامي را تضعيف كند. وي همچنين خاطرنشان ساخته است كه اجازه هيچ‌گونه فعاليتي عليه نظام جمهوري اسلامي را در خاك كردستان عراق نخواهد داد.

No comments: