Tuesday, March 27, 2007

ده سال حبس برای پیرمرد 70 ساله









مركز اطلاع رساني گزارشگران سازمان دفاع از حقوق بشر كردستان

دیواندره: یک پیرمرد 70 ساله روستایی به نام محمدصالح حسینی به دلیل اینکه دو فرزند مقتول و اعدام شده اش مخالف دولت جمهوری اسلامی ایران بوده اند، به ده سال حبس محکوم شده است

گزارشگران سازمان دفاع از حقوق بشر کردستان: محمد صالح حسینی متولد 1316 و اهل روستای گزان علیا از توابع حسین آباد دیواندره به 10 سال حبس محکوم شده است. نامبرده پدر دو جوان مخالف دولت جمهوری اسلامی ایران است که فرزندان وی پیشتر اعدام و کشته شده اند. انور حسینی یکی از پسران وی عضو یک حزب مخالف دولت بوده و در جریان درگیری با نیروهای دولتی در سال 1362 کشته شده است. فرزند دوم نامبرده به نام فریدون حسینی در جریان کشتار جمعی زندانیان سیاسی در سال 1367 در زندان اوین تهران اعدام شده و محل دفن وی نامشخص است. دادگاه انقلاب شهر سنندج محمدصالح حسینی پدر دو جوان مقتول و اعدام شده را به اتهام ارتباط با احزاب کرد به 10 سال حبس محکوم نموده و نامبرده بیش از 7 سال است در زندان سنندج به سر می برد. این در حالی است مراجع پزشکی وضعیت تندرستی محمدصالح حسینی را به دلیل بیماری حاد دیسک کمر و کهولت سن، نا مناسب و ناتوان از تحمل ادامه مجازات کیفری تشخیص داده اند.

سازمان دفاع از حقوق بشر کردستان ضمن ابراز تاسف از صدور احکام کینه جویانه و ناعادلانه برخی از قضات و محاکم قضایی جمهوری اسلامی، خواهان ابطال حکم حبس محمدصالح حسینی و آزادی فوری و بدون قید و شرط نامبرده است.

گزارش 586

دوشنبه 6 فروردین 1386

نقل خبر بدون ذکر منبع" گزارشگران سازمان دفاع از حقوق بشر کردستان" مغاير با اصول حرفه اي و اخلاقي است

No comments: